Extraliga, Hokej

Žebříček dresů v Extralize ledního hokeje 2018/19

Chcete vědět kdo má nejhustší dresy v lize? Kdo oslnil barvou, kdo ohromil porotu? A komu sudí přetáhli dresy přes hlavu a ještě mu navrch přidali pár štulců pod žebra?

Stačí říct.

Žebříček hokejových dresů pro sezónu 2018/19 je tu!

Způsob hodnocení

Bodování je pokud možno absolutní, 0 – 10 bodů. 

10 bodů je maximum, na takový by se měl dostat dres na úrovni top týmů NHL. 0… je naopak nula. Rozpáraný okresní přebor s reklamou na místní kasino.

Přesná pravidla, jak body udílet v rámci škály, stanovena nejsou. Jsme na webu zabývajícím se sportovní estetikou a podle toho vybírám porotu. Do osobních preferencí však už hodnotitelům nevstupuji.

Porota

Letos se věci lehce přeskupily. Z loňské sezony zůstává dáma, Michaela Simůnková alias Celticgirl.  Středem jejího zájmu je sice fotbal a okopávání holení ve futsale, hoví ovšem coby fanynka i hokejovému odvětví.

Nováčkové jsou letos v porotě hned tři.

Prvním z nich je Tomáš Kučera, marketingový ředitel Motoru České Budějovice. Pokud se pohybujete ve sportovní bublině Twitteru, asi těžko jste mohli účet @KohyCZ přehlédnout, zvlášť když má prsty i v takových taškařicích, jako jsou Hokejové pikošky či pravidelné jihočeské retro zápasy.

Další posilou je Tomáš Janča. Tomáš je zakladatel sportovně marketingové platformy SportBiz a mimo jiné dlouhodobě pracuje pro Český florbal. Zahlédli jste aspoň trochu z nové identity tohoto sportu nebo třeba z vizuálního stylu MS 2018? Pak asi uznáte, že ke sportovní estetice má Tomáš co říct. I jeho najdete na Twitteru, pod nickem @tomas_janca.

Třetí premiéru si odbývá František Suchan. Až do juniorského věku aktivní hokejista, posléze sportovní novinář se zkušenostmi mimo jiné z deníku Sport či serverů hokej.cz a nhl.cz. A hlavně — spoluzakladatel vynikajícího projektu Bezfrází.cz. K dosažení je i coby @suchosfany.

To máme…

Tři plus jedna bodujících. Některé z nich jsem poprosil pouze o bodování, jiné též o názor.

Plyne z toho, že má maličkost letos v jury chybí.

Kdo sleduje twitterový či facebookový účet Dresblogu, možná si vybaví proč. Slovní hodnocení jsem připravil, ale známky pro žebříček, to je férové nechat na jiných.

A jaký že ten žebříček je? Takovýhle:


14. místo: HC Olomouc — 2,3 bodu

Michaela Simůnková: 3

Tomáš Kučera: 2

Tomáš Janča: 2

František Suchan: 2

MS: Olomoučtí na dres téměř nesáhli a tak jim patří hodnocení z loňska. O ničem. Jediné pozitivum je zadní strana a její čistota.

TJ: Tady moc není co hodnotit. Katalogový dres bez klubového brandingu – jen s malým logem klubu někde v podpaždí.

KH: Olomouci tu rok za rokem nakládáme, ale když nad tím přemýšlím… Jména nahoře — mají. Čitelná čísla a typografii — mají. Minimum reklam — mají. Pokud možno minimalizované reklamy na kalhotech — oproti většině ligy mají. Jednobarevné reklamy na ramenou v červené verzi — mají.

Není to nejobjevnější dres na světě. Ale mimo kousku fantazie vlastně — proč ne. A pokud jednou přijde den, kdy na dresu upraví tu a tam nějaký detail a posunou své logo na střed hrudi (byť k němu mám pár výhrad), kam až s tím málem poskočí?


13. místo: HC Kometa Brno — 3 body

Michaela Simůnková: 3

Tomáš Kučera: 3

Tomáš Janča: 3

František Suchan: 3


MS: Dresy na mě působí o něco líp než vloni, ale pořád je to spíš jak list z letáku než dres, který bych si chtěla koupit. O co lepší hokej hraje, o to horší dresy Kometa má. Navíc jmenovka pod číslem, kde se lehce ztratí za kalhotama, mě moc nepotěšila.

TJ: Pokud jde o budování fanouškovské komunity, tak je Kometa nejlepší v Česku. Bez ohledu na sport. Bohužel to stejné nelze říct o klubovém dresu, který patří v extralize k těm horším. Je to takový méně sofistikovaný reklamní nosič. Zklamání. Nic nadčasového.

KH: Loňskou hvězdu na rukávech nahradil jednodušší design a dresu to pomohlo. Ač sama o sobě byla hvězda zajímavější, smršť reklam ji neumožnila vyniknout. Střídmější základ proto dresu prospěl. I nové logo nad znakem klubu je méně výrazné, nekonkuruje tolik tvarem, barvou.

Naopak tristní přeplácanost se už stala tradicí. Záplatované kalhoty trhají oči, přitom jen letmým pohledem — loga BRNO i DRFG mají dle manuálů i negativní varianty, SPP je samo o sobě světlé. Proč tedy ta bílá? Proč? Škoda též loňských štulpen se šedou, k letošní modřejší variantě barevně nesedí.


11.-12. místo: HC Vítkovice Ridera — 4 body

Michaela Simůnková: 2

Tomáš Kučera: 5

Tomáš Janča: 4

František Suchan: 5

MS: Nejdřív začnu pozitivně – sjednocení barvy dresu a ramen. Vloni se mi líbila červená varianta, letos jsem se úplně vylekala. Za mě aspiruje snad na nejhorší variantu dresu napříč extraligou.

TJ: Taková verze „Pardubice pro chudé“ – podobná barevná stylizace, ovšem daleko horší provedení. Neurazí, ale průměru se nevymyká.

KH: Teď budu možná trochu nekolegiální, ale podle mého soudu Vítkovicím v soukolí grafiky a marketingu něco skřípe. Jsou to detaily, co skoro uniknou pozornosti, avšak profík by je měl vidět. Zubaté okraje propagační grafiky. Pouťové barvy, lesky, přechody v logu a jinde. Špatně zvolený font na retro dresech.

Pár věcí jde přitom hodně dobrým směrem, hlavně v horní části. Nové pruhy jsou mnohem hokejovější. Šněrování u krku taky bezva. Oboje tmavé dresy s jednobarevnými sponzory. Paráda! Když je vidím naživo, skoro jako by na led vyjel nároďák ze sedmdesátých let.

A pak to zazdí devadesátkou v už tak přeplácaném logu. Loňskými štulpnami, co ty letošní pruhy naředí nudlovou polévkou. A samozřejmě náloží záplat na kalhotech. Ten dres mohl klidně patřit k nejlepším v lize. Místo toho… nesoulad a rozpaky. Nevím, na čí hlavu padá zodpovědnost, ale není to poprvé a není to náhoda.


11.-12. místo: HC Energie Karlovy Vary — 4 body

Michaela Simůnková: 4

Tomáš Kučera: 4

Tomáš Janča: 4

František Suchan: 4

MS: Kdyby ty dresy byly čisté, tak dám o 2 body víc. Bohužel tady je tolik reklam, že to skoro vypadá jako mapa obchodního centra. Font čísla je jiný než mají ostatní týmy, celkem by se mi líbil, jen mi moc nejde dohromady s jmenovkou.

TJ: Podobná základní barevná stylizace jako u Mladé Boleslavi, ovšem mnohem celkový dojem totálně přebíjí barevná smršť reklam spolu se sekundární zelenou barvou. Ve výsledku tak dres trochu papouškovatí. Prostě průměr.

KH: Loňské dresy Varů, ještě z první národní, rozhodně patřily k tomu lepšímu, co bylo za poslední roky u nás vidět. Letos je to… Měl to být asi modernější dres, jenže se to trochu vymklo z ruky. Výsledkem je lehký zmatek. Ale popořadě.

Líbí se mi čitelná typografie, ostrý font čísel, barevný kontrast. Dvě různé zelené na dresu — proč ne? Jenže pak to přijde. Jiný odstín na štuplnách. Překombinovaná stylizace rukávů. Nemastné logo. A celek se začne rozsýpat.

Aby to nevyznělo špatně. Pořád se mi na Vary kouká líp, než na průměr ligy. Jen celkový dojem je jako z nadějně započaté gymnastické sestavy s karambolem na doskoku.


10. místo: Mountfield Hradec Králové — 4,3 bodu

Michaela Simůnková: 5

Tomáš Kučera: 5

Tomáš Janča: 4

František Suchan: 3

MS: Tmavá varianta doznala změn především v oblasti ramen, zmizelo číslo, které je nyní nově nad znakem. Zadní část se změnila v jednom pozitivně – jmenovka je konečně nad číslem. Změnil se i font a ten se mi moc nelíbí.

Přibyla oranžová ramena, přiznám se, že oranžovou nemám ráda, takže v tomhle neumím být úplně objektivní, ale zezadu na mě dres působí lacině. Světlá varianta není vůbec špatná, body tomu strhávají opět ramena, nelíbí se mi, že se odstín červené tak moc liší od kalhot.

TJ: Ani velká paráda, ani ostuda. K tíži dresu nemůžeme dát příšerné klubové logo, která má ještě pod sebou znak města. Body dolů ale nemůžeme Hradci dát ani za reklamy na TV Barrandov a časopis Týden. Takže jen konstatujme, že jde o průměrný dres. Na Hradec možná dokonce dobrý dres.

KH: Neurazí, nenadchne. Docela by mě zajímalo, když někdo hraje třetí rok po sobě ve stejných štulpnách, jestli těm klukům fakt vydrží, takže se šetří peníze, nebo zda jsou kluby prostě líné je řešit. Ale aspoň že mají stejnou barvu jako vršek. Mohlo být hůř.

Kvituji posun jména nad číslo, nezdá se to, ale pro fanoušky v hledišti je to opravdu zásadní pomoc v orientaci, nejde jen o estetiku.

Dres samotný působí čistě, přehledně, ale také vizuálně trochu zastarale. Ostré designy dělají v lize jiné týmy. Uspořádání přední strany, tedy horizontální pruh a ve vertikále číslo a dva znaky, je taky spíš křečovité než elegantní.


8.-9. místo: HC Oceláři Třinec — 4,5 bodů

Michaela Simůnková: 5

Tomáš Kučera: 4

Tomáš Janča: 3

František Suchan: 6

MS: Světlé dresy se mi vůbec nelíbí, tmavé a červené vypadají dobře. Na dresu se změnilo logo a to se povedlo, je výrazné a všem třem dresům to sluší. Co už tolik nesluší je množství reklam, aspoň že záda působí čistě.

TJ: Jedná velká reklamní plocha, přitom černo-červená varianty by jinak mohla vypadat zajímavě. Dres bez nápadu.

KH: Nevím, co mám komentovat. Ten dres má přesně dva estetické prvky. Stylizované tkaničky u krku a jeden štráfek na štulpnách. Jinak je to co? Pyžamo? Pardon, ale s tímto pojetím estetiky se míjím. Mám rád, když jdou věci na hranu minimalismu, ne však za ni. Bílý dres, kde je barevný kontrast s kalhotami, při troše vůle — snad. V červeném jen do postele.

Ale abych nebyl úplný pes. Líbí se mi zjednodušená varianta dračího loga. Byť je cítit, že bylo vytrženo z jiného celku — krk jako by byl spíš sťatý než filigránský zakončený. Pořád je však výraznější a sebevědomější než předchozí verze loga. Až tedy na bílou linku na černé variantě dresu, ta působí trochu lacině.


8.-9. místo: PSG Berani Zlín — 4,5 bodů

Michaela Simůnková: 3

Tomáš Kučera: 4

Tomáš Janča: 5

František Suchan: 6

MS: Zlín trošku změnil odstín žluté, což je za mě cesta k lepšímu. Opět spousta reklam, u celožluté retro varianty bych měla problém pochopit, o dres jakého klubu se jedná. Nápis Zlín nacházím mezi logy firem až po delším hledání.

TJ: Švédské barvy Zlínu svědčí. Dresům hodně pomáhá silné a zajímavé klubové logo. Plusové body za aplikaci některých partnerských logotypů v negativu. Takový lepší extraligový průměr.

KH: Berani jsou v posledních letech těmi z lepší poloviny extraligového pole, budu-li mluvit o designu dresů samotném. Velké plochy, kontrast, čitelnost, to všechno už je normou. Drobný detail tu a tam falíruje. Bílý proužek na štulpnách — kde má protějšek v horní části dresu? A je-li na štulpnách, co zkusit lem čísel?

Nad čím bych se pozastavil, to jsou opět reklamy na kalhotech. Může-li na modré verzi dresu fungovat bílé PSG, proč ne zde? Dost možná proto, že partner RI Okna inverzní verzi nemá a tedy je různé PSG menší zlo než asymetrické kalhoty.

Poznámka pod čarou:

Tohle je vůbec úhelný kámen naší domácí dresové estetiky. Kluby a jejich grafici by dresy třebas i někam posunuli. Ale narážejí na limity úrovně firemní grafiky v našich zemích, vkusností log samotných počínaje a připraveností na jejich užití v různých barevných variantách konče.


7. místo: Bílí Tygři Liberec — 5 bodů

Michaela Simůnková: 5

Tomáš Kučera: 4

Tomáš Janča: 5

František Suchan: 6

MS: Ubylo reklam, nebo jsou lépe zakomponované. Světlá varianta se mi celkem líbí, ta tmavá je taková nijaká.

TJ: Jednoduchý design, ale působí dobře jako celek. Posiluje branding klubu. Plusové body za skvěle vyřešenou reklamu na kalhotech. Od pasu dolů je Liberec nejlepší☺

KH: Přijde mi, že Liberec je jeden z klubů, co chce tvořit zcela původní dresy. Začne od nuly a hledá vlastní cestu. Podobně jako Brno. Loni to byl průšvih, letos značně lépe. Je to jednoduché, úderné, sebevědomé. Navíc si ten tvarový minimalismus dobře notuje s obdobně úspornou typografií.

A pokud dobře vidím, tak až na pruh na kalhotech, který ale bývá i sám o sobě estetickým prvkem, letos všichni sponzoři bez podkladu. To je velice pozitivní změna.

Co dodat, co udělat jinak? Možná tnu do živého, ale… Dát adieu těm drápancům, ztratily grafický smysl. A byť to je svatokrádežné, přemýšlel bych nad inovací loga. Úprava kompozice, stylizace.


6. místo: HC Dynamo Pardubice — 5,8 bodu

Michaela Simůnková: 6

Tomáš Kučera: 5

Tomáš Janča: 6

František Suchan: 6

MS: Z Pardubic by si měla vzít příklad Olomouc, dresy vylepšily a to celkem výrazně. Škoda zelené reklamy na kalhotech, ta obzvlášť u červené varianty působí jako zjevení. Ubylo reklam, i „okrasných“ prvků a díky tomu vyniklo moc hezké logo klubu.

TJ: Pěkný, kompaktně působí dres. Plusové body za reklamu v negativu — neplatí pro kalhoty.

KH: Po loňské pruhované kalamitě díky bohu za ty dary. Pardubičtí dres zjednodušili, provzdušnili a v dobrém se to projevilo. Na hrudi opět dominuje logo, na první pohled poznáte, s kým máte tu čest. Jako u jiných i zde je sympatické monochromatické ztvárnění sponzorů na červeném dresu.

Horší už to je s pruhy na rukávech. S podobným vertikálním designem přišlo Nike pro dresy k OH 2006 a byl to omyl tehdy i dnes.

A jeden postřeh ke kalhotům. Skoro bych navrhoval, nemá-li tým dva sponzory v kategorii pro přední část, aby dočasně dal dopředu buď dvě identické reklamy, nebo jednu zezadu. Má to asi smluvní i věcné zádrhele (každý asi platí jinou částku apod.), ale ty liché reklamy jsou snad ještě horší než dvě najednou. Navíc značka produktů Tatra existuje primárně v menším červeném obdélníku s bílým písmem, vypadalo by to lépe, fungovalo stejně.


3.-5. místo: HC Škoda Plzeň — 6 bodů

Michaela Simůnková: 6

Tomáš Kučera: 6

Tomáš Janča: 5

František Suchan: 7

MS: Plzeň toho moc nezměnila, vypadá relativně stejně jako vloni. Změnily se vlastně jen ramena, u bílé varianty rozhodně k lepšímu, u tmavé spíš k horšímu.

TJ: Lepší extraligový průměr s velmi nepatrným indiánským logem.

KH: Mohu-li si vybrat mezi barevnými a pouhou linkou naznačenými nárameníky, vždy zvolím první. Ale ta silná linka na dresu Indiánů je sama dost výrazným prvkem na to, aby se mi líbila. Letos má dres i lépe vyladěné štulpny, s vrchní částí už stylově nezápolí. Pořád bych do nich ale šoupnul třeba jeden další pruh, protějšek horního lemu.

Zbylé prvky už jsou horší a zrcadlí hříchy loňských časů. Logo je na dresu pětkrát, ale ani jednou, kde by mělo být. A jeho dvojí umístění na zádech, to je prostě nesmysl. Je to logo, ne vzorek na tapetu! Jména dole, nudná čísla, ani to moc nepomůže.


3.-5. místo: Piráti Chomutov — 6 bodů

Michaela Simůnková: 5

Tomáš Kučera: 6

Tomáš Janča: 6

František Suchan: 7

MS: Budu se opakovat v hodnocení z loňska. Není moc co vytknout, zároveň
tam není nic, co by mě nadchlo. Inspirace od Capitals… proč ne, ale v případě, kdy v našich podmínkách nelze mít čisté dresy kvůli sponzorům, bych k inspiraci ráda viděla i nějaký vlastní prvek, který tomu dodá šmrnc. Chválím barevné sladění, nic vyloženě nekřičí. Číslo na prsou je zbytečné, skoro nejde při hře přečíst.

TJ: Pirátský dres patří k tomu nejlepšímu v extralize. Nebýt té dominantní reklamy na kalhotech, tak by si zasloužil ještě lepší hodnocení. Dres jinak skvěle plní svou základní funkci – posiluje branding klubu. K plusu Chomutova je číslo na hrudi.

KH: Nebýt to oba dresy, asi jsem tu inspiraci bral s lehčím srdcem. Nakonec i takový Litvínov si v 90. letech solidně půjčil od Tučňáků. Ale vyloupit hned dva designy dresů najednou, to mi přijde už… možná i trochu blbý. Pirátům se to ale povedlo.

Zatímco pro domácí uniformy nasadili variaci na aktuální bílou verzi dresů Capitals, pro tu venkovní vzali zavděk návrhem pro NHL Stadium Classic. Upravit štulpny (rozuměj otočit verzi z nakonec dokonce třetího dresu Caps, čili současné venkovní kolekce) a hurá na led.

Poslyšte, opravdu krásných a osvědčených prvků hokejového designu není tolik. Fungují pruhy, tři, jeden, barevné rukávy, nárameníky, dva tři přístupy k logu. Je dobře se dívat na ty nejlepší, inspiraci a opakování se člověk nevyhne. Jen prostě — všeho moc škodí. Dost možná to byl požadavek vedení. Nevím. V Chomutově už dokázali, že dresy dělat umí. Bylo by do budoucna škoda rezignovat na ambici být aspoň trochu svůj.


3.-5. místo: HC Sparta Praha — 6 bodů

Michaela Simůnková: 6

Tomáš Kučera: 5

Tomáš Janča: 7

František Suchan: 6

MS: Další tým, který změnil barvu ramen. Jako fanoušek mám radši, když je dres jednobarevný, lépe se mi na stadionu orientuje, než když mají dva týmy stejnou barvu. Ale u rudé varianty tomu ta jednolitost vizuálně spíš uškodila. Vzadu zelená reklama Merkur, která by hezky nevypadala snad na žádném dresu díky své barvě, jinak víceméně ty samé dresy jako vloni.

Bílé variantě naopak změna barvy ramen neuškodila. Ty červené, které měla Sparta jen krátce jako „návrat do minulosti“, se mi vůbec nelíbí, ale je to hlavně kvůli zvyku a taky se přiznám, že červenou jako takovou nemusím, protože jí má půlka extraligy a líbí se mi, když týmy hledají nějakou odlišnost.

TJ: Klasika, ze které kape klubový brand. Dres „nezdobí“ zas tolik reklam, ale bohužel ty, které tam jsou, tak zabíjejí celkový dojem z dresu. Neplatí pro MasterCard na ramenou, který neruší a dobře zapadá do celé stylizace.

KH: Sparta dresy dovede, ale letos jako by její minimalistický design pod náporem přibývajících partnerů začínal šlapat vodu.

Ještě pořád vévodí sebevědomé S, doplněné filigránovými nárameníky a výrazným šněrováním. Jenže zbytek… Připomíná mi to loňské léto, kde chřadnoucí trávu začalo přerůstat zatvrzelé a houževnaté býlí. Zvláště záda jsou nedůstojná klubu takové tradice. Též vzoru prosté štulpny jako by spíš než jednoduchosti byly symbolem vyklízení pole.

Je to boj, uznávám. Ale loňský výraznější design dle mého odolával reklamnímu balastu (byť menšímu a barevně příznivějšímu) lépe.


1.-2. místo: BK Mladá Boleslav — 6,5 bodu

Michaela Simůnková: 7

Tomáš Kučera: 6

Tomáš Janča: 7

František Suchan: 6

MS: Boleslav oproti loňsku trošku pozměnila barvy, díky čemuž logo Generali, které jsem vloni trošku kritizovala, lépe vypadá. A celkově ty dresy vypadají o něco líp, ač ode mě dostávají stejnou známku. Font jména a čísla ke škodě celkového dojmu zůstal.

TJ: Boleslavští si můžou díky dominantnímu partnerovi dovolit vizuálně hodně čistý dres a dlužno dodat, že jej také využili. Méně frekventovaná barevná kombinace z něj činí jeden z nejpěknějších dresů v extralize. Jediné mínus, a to velké, je absence klubového brandu na hrudi. K plusu Mladé Boleslavi je naopak kreativní umístění loga klubu na ramenech a kolenech.

KH: Lepší dresy než loni. Bezva světlá varianta, sponzoři na kalhotech nově bez podkladu. Pochvalu za šedý odstín na tmavé verzi, tenhle směr dvou podobných barev lišících se třeba jen jasem mě baví. Potěší i čistota dresu prostého zbytečných reklamních excesů, jména nahoře.

Najdou se však i slabší části. Bohužel už tradičně nedůstojné umístění loga, jakkoliv na ramenou, čistě esteticky bráno, dres zdobí. Ta kolena jsou ale už strašná. Též baňaté fonty prosím raději na záda mlynářů v rugby než na hokejové trikoty. A čitelnost tmavých dresů z ochozů — mizivá. Být na nich vyšší kontrast, celek vyšel o třídu lepší.


1.-2. místo: HC Verva Litvínov — 6,5 bodu

Michaela Simůnková: 6

Tomáš Kučera: 6

Tomáš Janča: 8

František Suchan: 6

MS: Celou dobu si lámu hlavu nad tím, co mi připomínají žluté dresy tohoto klubu a konečně jsem na to přišla. Májku. Barevnou kombinací. Jsem trošku v rozpacích, protože už vloni jsem si chválila, že na hokej nemusím koukat 40 let a když zapnu TV a uvidím tam Litvínov, vždy bezpečně poznám, že to je on, protože má léta stejné dresy… a pak přijde takovýhle šok.

Na jednu stranu tleskám za odvahu, na stranu druhou mě to mrzí. Sám o sobě by asi nebyl nijak ošklivej, ale tím, že zmizelo logo, tak se mi to tak nelíbí. Ale těžko říct, jak bych reagovala, kdyby to byly dresy Horní Dolní.

Černé se taky dost změnily, bílé mi přijdou nejlepší a moc se mi líbí. Samozřejmě i ty mají chyby, hyzdí je reklama Benziny, ale celkově působí hezky. Šestku dávám hlavně proto, že Litvínov všechny varianty změnil celkem razantně a tak má ode mě bod za odvahu.

TJ: Nejlepší dres v extralize. Skvělé barvy a jednoduchý, ale funkční design v obou barevných variantách. Reklama, s výjimkou loga Benziny na kalhotech, působí jako udržená v rámci rozumných mezí. Tento design se hned tak neokouká.

KH: Letošní černo-žluté dresy jsou částečně i moje práce.

Spolu s Honzou Jindrou a Honzou Kloboučkem jsme to vzali od píky, od historických dresů, v nichž Cheza kdy nastupovala, to protože letos slaví 60 let v nejvyšší soutěži. Vybírali jsme, navrhovali, diskutovali. Bylo to skutečně kvantum práce. Ne každý nápad prošel, ne na všem jsme se shodli. A ne všechny partnery jsme přesvědčili. Pár věcí se určitě povedlo, pár jich příště asi uděláme jinak.

Byla to ale týmová práce a jak takovou ji ke komentáři a hodnocení předložím nikoliv sobě, ale ostatním.


Pár postřehů navíc

Letošní rok byl v mnohém jiný. Předně jsem měl nebývalý časový skluz. Omlouvám se.

Víte, přeji si, abyste ty dresy byly co nejlépe vidět. Pro porovnání porotě, pro názor čtenářů. Čísla, jména, pruhy. Vzpřímený postoj, jasné siluety, přehledné fotky.

Nejsou-li, musím čekat. Na další kolo, na lepší oko fotografa. Letos se to ale zadrhlo příliš.

Hodnocení je trochu štafeta, já fotky, porota hodnocení, já článek. Zaspíte na začátku a už se vezete. Zkusím si z toho vzít poučení a pár věcí příště udělat jinak.

Za druhé, vyzkoušel jsem si letos, jaké to je být na místě těch, které jindy hodnotím. Odnesl jsem si z toho spoustu poučení. A o něco větší respekt k těm, kdo bojují s větrnými mlýny. Někdy byste frustrací křičeli z okna, když vám jedna jediná reklama odstřelí hodiny a hodiny práce.

O to větší poklonu zaslouží všichni ti, kdo nerezignují. Díky za to, díky za každý bezva dres, za každou další kultivovanou reklamu.

A za třetí?

Za třetí čau příště!


Letošní fota: Roman Kantor, Ivo Dostál, Milan Podpera, Stanislav Souček, Jan Jedlička, Jiří Princ, Michaela Martinátová, Alena Zapletalová, Edvard D. Beneš, Jiří Zaňát, Roman Turovský, Jan Beneš, Jan Pavlíček, Hynek Haruda, ČTK, Jan Pidrman, Lukáš Filipec, Petr Kotala, Radek Petrášek, Petr Horsinka, Vladimír Pryček, Lenka Rybaříková, Jan Jindra, Petr Zabranek, David Peška, Kateřina Macečková

Previous Post