Kdo mohl čekat, že i sto let po pádu Rakouska-Uherska budeme my Češi (a Móravci a Slezci, jak kdysi pravil chorvatský kapitán Tony vítající nás na své lodi lodi Vójka) pořád ještě úpět.
Nikoliv však pod zkostnatělou monarchií, ale pod náporem epidemie, kterou zvládáme každý jinak, avšak společně nijak extra.
V jejím důsledku letos vídáme hokejové dresy spíše z dálky, prostřednictvím online přenosů či sociálních médií. Teď však přijměte pozvání k pohledu zcela opačnému. K podrobnému zkoumání poroty hodnotící dresy okem bedlivým a přísným, ale pokud možno spravedlivým.
Protože tradiční žebříček hokejových dresů právě začíná.
Způsob hodnocení
Bodování je neměnné a pokud možno absolutní. Dres získá 0 – 10 bodů.
10 bodů je maximum, na takový by se měl dostat dres na úrovni top týmů NHL. 0… je naopak nula. Rozpáraný okresní přebor s reklamou na místní kasino.
Přesná pravidla, jak body udílet v rámci škály, stanovena nejsou. Jsme na webu zabývajícím se sportovní estetikou a podle toho vybírám porotu. Do osobních preferencí však už hodnotitelům nevstupuji.
Porota
Letošní jury má složení co do kombinace opět jiné, přesto zčásti tradiční.
Do sestavy estétů se vrací Hana Švábová alias @HanaSvabova, odbornice na brand marketing a sociální sítě s přesahem do hokeje, futsalu a Finska.
Novým členem poroty je Vilém Franěk čili @vildafranek. Znát ho můžete z vedlejších projektů jako jsou práce pro Mall TV, ale i z těch hlavnějších, například pro Univerzitní hokejovou ligu.
A i letos v porotě působí Pavel Kout alias @pavelkout, grafik a programátor, v jehož žilách kolují krvinky s úplně maličkatými rudými křídly.
Rád bych všem třem poděkoval. Hodnocení není záležitostí na chvíli. A všichni, kdo kdy se svým názorem přispěli, nad ním strávili kvantum času. Za to – klobouk dolů.
Čtvrtým hodnotitelem je i tentokráte maličkost autora článku.
14. místo: HC Dynamo Pardubice – 1,5 bodu
HŠ: Velký špatný. Moje oči!
VF: Ačkoli Pardubice pod novým majitelem, zdá se, sportovně vzkvétají, letošní dresy si za rámeček nedají. Marně vzpomínám, jestli jsem někdy viděl v hokeji něco ošklivějšího. Je mi i trochu líto času, který nad hodnocením dresů Pardubic strávím, ale jednou jsem se dal do války…
Co šlo, to letos na dresech udělali Pardubice špatně. Pokud bylo záměrem upozadit nové logo, povedlo se to. Když se člověk prokouše přes pestrobarevné dresy se vzorem, který se používal v 90. letech, dostaví se teprve pořádná show. Zelená sedmička na kalhotách, žluté stavitelství na stulpnách, duhový Pardubický kraj na boku kalhot. Uf. Dávám 2, a to jenom proto, že 1 a 0 si šetřím na příští dresy Dvora Králové.
KH: Víte, ti kluci na ledě, ti moc možností nemají. Hokej je jejich živobytí. Ale lidé kolem, ve vedení, ti mohou dělat různorodá rozhodnutí. Na rozdíl třeba od týmu cyklistů má totiž hokejový klub bohatší paletu ploch pro umístění reklamy a jejich kultivovanou hierarchizaci. A je pak na každém, jakou cestu zvolí.
Pardubice si zvolily, že budou vypadat jako kašpaři. Je mi líto, říct to musím. Kašpaři. Jinak ona změť barev, nápisů a nevkusu nazvat nejde.
Na tom dresu nelze najít pozitiva. Nepovedené logo, nesmyslné cancoury na rukávech, nudné písmo, podivný nesoulad pruhů, prvků. To vše s hororovou mírou sponzorské zátěže. Takovou ostudu jsme tu asi ještě neměli.
13. místo: Kometa Brno – 3,5 bodu
HŠ: Když porovnám dresy z loňské sezóny, změnilo se pár detailů, nějaká ta snaha tam jde vidět. Přes všechna ta loga si jich ale skoro nelze všimnout. Tmavá varianta dresu mi přijde o trochu lepší. Ty tkaničky na dresu jsou v tomto případě celkem retro. Je to celé přeplácané.
VF: Nevíte, kde můžu Kometu přihlásit do soutěže o největší počet reklam na jednom dresu? Tenhle karneval log s trochou brněnského dresu se těžko hodnotí. Třešničkou na dortu jsou potom bílé podklady u reklam na kalhotách.
Malý bezvýznamný plusový bodík dostává Kometa za našité logo na dresu. Uvědomuji si, jak složité je sehnat do hokeje partnery a obdivuju všechny, kteří se o to v dnešní době snaží. Ale přeji si, aby do budoucna docházelo k smysluplným aktivacím partnerství a partneři se nespokojili „jen“ s logem na dresu, protože někdy to udělá víc škody, než užitku.
KH: Brno též už tradičně patří ke klubům, co by za partnerské logo asi prodaly duši. Přesto jde na dresu najít pozitiva. Líbí se mi zajímavá typografie, kontrast dvou různých modrých. Zajímavě vypadají i pruhy navazující na náremníky, jakkoliv jsou skryty pod reklamou.
Stejné pruhy však nenachází odezvu v designu štulpen. A to jak co do stylu a šíře, tak ve smyslu příliš odlišného odstínu barvy.
12. místo: HC Vítkovice – 3,8 bodu
HŠ: Zase ty strašné tkaničky! Jinak dres neurazí, nenadchne. Žádné logo tam vyloženě není jako pěst na oko. Dres prakticky stejný jako loňskou sezónu.
VF: Stydím se, že jsem logo Vítkovic na dresu viděl až teď. Absolutně nejhorší věc od doby, co se zajímám o extraligu. Vůbec nechápu, co to má být, proč mají Vítkovice na břiše rytíře, kterýho by sestavil každý žák 2. třídy z WordArtu.
Kromě loga najdeme na dresu i zajímavý vzor udělaný ze jmen, který však úplně vynechává plochy na hrudi a pod číslem na zádech a spíš tak působí jako text, který tam zůstal navíc. S designem se v Ostravě nepředřeli, zvolili jeden z klasických hokejových vzorů a kalhoty si tepelně obalili reklamami na bílém podkladu. Bída, bída.
KH: Zase ty boží tkaničky! 🙂 Ale teď vážně.
Rozumím, že Vítkovice a jejich fandové mají k rytíři Vítkovi vřelý nostalgický vztah. Je mi však líto – esteticky je to logo naprosto přežité. Minimálně stylově. Netroufnu si odhadnout, zda by postavička Vítka snesla redesign při zachování stěžejních parametrů (autorské právo nechám stranou), ale v této formě už dnes na dresech neobstojí.
Proto ač je mi vzdávání holdu tradicím vždy sympatické, celá kolekce působí jako z loňského výprodeje. A je to škoda. Poskládáno dohromady je vše sympaticky. Design dresů je prostý, ale hokejový, ladí napříč celkem, od nárameníků po jednobarevná čísla. I bílé verze reklam na modrém dresu potěší.
Obecně mi ale přijde, že Vítkovice, jejichž dresy a barvy byly historicky co do různorodosti dost velká divočina, by měly nechat minulost za sebou. Možná je to nejlepší čeká po cestě dopředu.
11. místo: Mountfield Hradec Králové – 4 body
HŠ: Výhoda klubů, které mají bíločervené dresy, je, že ta povinná loga na rukávech nemají pak takový rušivý dojem. Zatím toho ale nikdo nedokázal využít. Snad všechny bílo-červené dresy v lize jsou jak z minulého století. Chválím výběr fontu čísel, je lepší než loňský rok. Černá varianta dresu je o něco lepší.
VF: Hradec je jeden z těch týmů, kterým hraje do karet barevnost dresů s barevností ligových partnerů. Design dresů nenadchne a neurazí. Plusové body získává Hradec za umístění log partnerů bez podkladu i na tmavé varianty dresů a za poměrně čistou přední stranu dresu.
KH: Hradec letos dresy vyzdobil novým fontem pro čísla a jména a dresům to rozhodně pomohlo. Plusem je i absence výrazného červeného pruhu na zádech coby podkladu pro sponzorský vzkaz.
Další staré hříchy však zůstávají. Shora vidíme postupně tenké pruhování, dále osamocený proužek v pase a nakonec na roky stejných štulpnách plný silný pruh s tučným lemem. Čísla, jakkoliv povedená, jsou pro změnu v jediné barvě. Sešlo se to všechno spíš náhodně a tomu odpovídá i výsledek.
9-10. místo: Bílí Tygři Liberec – 4,5 bodu
HŠ: Liberec přišel se zajímavým prvkem dvou rovnoběžných čar uprostřed dresu svisle dolů. Tento prvek pak je i na štulpnách. Parádně to vynikne na tmavě modrém dresu. A ladí to i s barvou loga sponzora ligy.
Kladně hodnotím i bílé varianty log sponzorů, která díky tomu neruší. Bílá varianta dresu je méně nápaditá. Obří logo sponzora na zádech, které je větší než jméno hráče, mě vyloženě bolí.
VF: Jestli něco zachránilo letos dresy Liberce, je to rozhodnutí obměňovat hlavní logo na každý zápas. To původní je totiž jedním z nejhorších v lize. Kombinace vertikálních a horizontálních pruhů pro mě moc nefunguje a zdvojování partnerů mi přijde trochu schizofrenické. Když vidím tmavý dres a loga partnerů v jedné barvě, vždycky si říkám, proč to tak nejde i na bílé variantě. Celkově však komplet Liberce působí čistě a jedinou otázkou pak zůstává – kdo je ten tajemný Jakub Syner?
KH: Znáte to pořekadlo – nevymýšlej vymyšlené. Platí to i v hokeji. Vezměte si takové pruhy. Pro OH v Turíně zkusilo Nike vertikální zdobení dresů. Ta kolekce vizuálně dopadla špatně. Vážně si lámu hlavu proč.
Grafika je vždy hra protikladů, kontrastů, napětí, byť v celkově vyváženém souladu. Člověk je tvor vzpřímený, vertikální pruh takový směr příliš hladí po srsti. A co vypadá dobře na smokingových kalhotách s lampasem, jako by pro hokej bylo příliš usedlé.
Též Liberečtí se letos se svými pruhy rozhodli jít proti zažitému. Nemyslím, že se to povedlo. Dres působí podivně, nepatřičně. Tím spíš, že autoři nebyli důslední a kombinovali směr. Navíc ten opravdu výrazný dvoupruh jde přes logo a bere mu o pozornost.
Odhlédnu-li od tohoto aspektu, je dres fajn. Barevné ladění, strohost, je mi to blízké. Už tradičně skvělá práce se sponzory, minimalizováni, na tmavé verzi i kalhotách bez podkladu. I vybraná modrá na pruzích jde vstříc odstínu partnerů a ohlazuje hrany barevného nesouladu.
Přemýšlel jsem také, jak naložit s gestem vůči sponzorům. V tíživé situaci a sezóně bez diváků jim Bílí Tygři dali větší prostor – na úkor loga. Ta věc by se za normálních okolností nestala. Na stranu druhou, podobné gesto mohli udělat i další, prestižní místo však zachovali pro znak klubu. A protože víme, jak to je s vracením pasty do tuby, pár desetin za to Liberci srážím.
9-10. místo: HC Oceláři Třinec – 4,5 bodu
HŠ: Třinec s Olomoucí a Hradcem mají ty dresy skoro nerozeznatelné od sebe. (Ano, mají jiná loga.) Strašná nuda. A pokud se nemýlím, tak dresy Třince vypadají úplně stejně jako v loňské sezóně.
VF: V Třinci nic nevymýšleli a udělali tři jednobarevné dresy, což nemusí být na škodu. Jak už víme z předchozích dresů, je to ta nejlepší varianta pro vypořádání se s ligovými sponzory.
Když k tomu však přidáte ještě hromadu vlastních partnerů na ne vždy povedených podkladech, stane se vám z dresu jenom plocha na umístění reklamy. A Třinec v tom zapadá do ligového průměru.
KH: Třinec má identický design jako v předchozím roce. K loňskému hodnocení není moc co dodávat. Snad jen to, že rozdíl mezi minimalistickým dresem a běžným oblečením se dle mého soudu vine kdesi mezi Třincem a letošní Plzní.
8. místo: HC Olomouc – 4,5 bodu
HŠ: Oceňuji, že se Olomouc už pár sezón snaží držet dres s minimem log. Snad je to tedy účel a ne absence sponzorů. 🙂 Loňské dresy mi ale vizuálem přišly podařenější. Ty pruhy v pase a na štulpnách jsou krok zpět. Tmavá varianta dresu je přehnaně červená.
VF: Že budu někdy pozitivně hodnotit dresy Olomouce, to jsem nečekal. Ale po roce 2020 už se může stát cokoli. Hanáci očividně diskutovali se všemi partnery jejich citlivé umístění na ramena dresu, případně na kalhoty. Jako jedni z mála mají loga na kalhotách na barevném podkladu kalhot. Hallelujah. Design dresu ničím nepřekvapí, ale i ta čistost mi stačí k radosti. Redesign by si však zasloužilo logo olomouckých, které za standardem daleko kulhá.
KH: Příjemné překvapení letošního roku. Kohout zpět na čestném místě, design dresu sice prostý a z nejklasičtějších, ale díky bohu za ty dary.
Úplně mi k těm dřevním pruhům nesedne límec. Stejně jako mnoho letošních sad hledá inspiraci u NHL, bohužel právě límce považuji za slabší článek jak u našich dresů, tak u současných zámořských modelů.
Srovnám-li obě sady, jednoznačně vede bílá, je krásně kontrastní a minimalistický design jí svědčí. Červená už trochu nudí. Pouhé převrácení barev někdy nestačí.
A velkým mínusem jsou telecí čísla. Naprosto zbytečně jdou přes celá záda a berou prostor pokračování pruhů, to zadní část dresů degraduje. Naopak pozitivem, aspoň optikou fanouška, je minimum sponzorů, navrch kultivovaně začleněných.
6-7. místo: HC Energie Karlovy Vary – 5,3 bodu
HŠ: Za poslední roky pozoruji posun a snahu mít pěkné moderní dresy. Je ale obrovská škoda, že se Karlovarští zbavili té zelené barvy, se kterou se dá pracovat a dresy pak nejsou tak střídmé.
VF: Varům přechod na nové logo sluší. Škoda, že se k černobílému vizuálu nepovedlo přemluvit i některé partnery. Bylo by hezké, kdyby Energie ukázala cestu všem ostatním. Ani tak to však není špatná podívaná. Černá varianta mi přijde maličko víc sexy a zajímavá je i hra s fontem jmenovek.
KH: Karlovým Varům se povedly hned dvě věci. Nejprve překvapily naprosto originální a odvážnou změnou klubové identity. To vše jen proto, aby následně vytáhly dresy, kterými celou filozofii naprosto odstřelily a rozmělnily.
Vždyť se na to podívejme. Razantní a minimalistické černo-bílé logo. Žádný kompromis, chození kolem horké kaše. Zato dresy? Proč ten kontrast ředí šedou? Proč ve formě rušivého pruhu jdou právě přes logo? Proč, když už tady pruh, tak nárameníky – a naopak? A proč, bráno shora, ramena, hruď, bok, nohy, je to co do pruhů každý pes jiná ves? To vše korunováno lemem kolem písma evokujícího stříkané šablony, což je samo o sobě nesmyslné.
Karlovy Vary nejen že spálily nadějnou šanci. Ale dost možná, pokud se podíváte na dres Sparty, promarnily příležitost etablovat se jako vůdčí černo-bílý tým soutěže. Sparta směrem k černé kráčí. Nejsem si jist, kolik oprav budou mít Varští k dispozici.
6-7. místo: HC Motor České Budějovice – 5,3 bodu
HŠ: Na modrých dresech opět skvěle použitá kombinace tmavé a světlejší modré. Loga sponzorů také neruší. S tou červenou a žlutou je tam ale potom na mě už moc barev. Ve světlé verzi dresů mi vadí ta svítivá žlutá. V kombinaci s červenou barvou je to potom šílený old school.
VF: I letos nechal Motor vybírat dresy fanoušky a i letos zvolili fanoušci dobře. Zadní strana dresů Motoru je světová. Přední trochu kazí čtyři vertikálně pod sebe umístěná loga, ale jinak je i ta moc povedená.
Přechodový vzor na žlutém dresu bych si odpustil a jsem si jistý, že logo Madeta by bylo na kalhotech vidět i bez toho 15x15cm čtverce okolo. Celkově však nováček ostudu neudělal.
KH: Moc se mi líbí modré dresy. A Vilda mi to vzal trochu z úst, čistota a krásný barevný kontrast zadní strany jsou fantastické. A je skvělé, že v klubu vědí, na čem záleží. Ještě v návrzích, z nichž vybírali fanoušci, byla loga partnerů barevná, čísla též. Finální podoba je o několik tříd výš.
Mimochodem dresy Motoru vůbec ukazují, jak hodně záleží na nuancích.
Být na kalhotách logo Madety bez podkladu, tak jako na modrém dresu, neuvěřitelně by to pomohlo. Což nehodnotím Budějovice jako konkrétní klub, jen srovnávám. Vím, že někde kompromis projde, jinde ne.
Totéž se týká barevné versus jednobarevné varianty log. A do třetice, zatímco světle modré šrafování na tmavé variantě svítí, nešťastně zvolený odstín na žluté verzi působí spíš ušmudlaně. To však jsou detaily. Pořád se bavíme o jedněch z nejlepších dresů soutěže.
4-5. místo: HC Plzeň – 5,5 bodu
HŠ: Moc se mi líbí ty modré dresy se světlemodrými detaily. V tomto případě mi ani nevadí ta tkanička, která je spojena s pruhy ve vrchní části. O něco méně se mi líbí další dvě barevné varianty. Nicméně jde vidět, že se někdo zamyslel nad tím, jak k sobě barvy budou sedět a aby loga sponzorů měla dostatečný prostor, ale zároveň to tolik neřvalo.
VF: V Plzni poslední sezóny umí. Čistý vzhled bílé varianty s jemným detailem pruhů na ramenou, krásná tmavě modrá varianta a jako třešnička na dortu povedená třetí černá varianta.
V Plzni také pochopili, jak se pracuje s reklamami na rukávu – buďto jako v Litvínově, nebo necháte rukáv prázdný, abyste ho ještě víc nerozbíjeli. A funguje to. Skoro až zbytečnou kaňkou na konečném výsledku jsou reklamy Plzeňského kraje na kalhotách na bílém podkladu a také logo generálního partnera, které totálně válcuje logo týmu a nedivil bych se, pokud by si fanoušci tahle dvě loga pletli. Jinak ale na českou ligu vysoký nadstandard.
KH: I prostý design může být smysluplný. Oproti laxním Ocelářům jsou Plzenští co do detailu sice stejně minimalističtí, přesto napříč dresem konzistentní a styloví. A tenká linka nárameníků spolu s barevnou tkaničkou, speciálně na bílém dresu, to je skutečně nádhera.
Leč, nedá se svítit, srážet budu za jiné položky. Logo partnera, jakkoliv povedené, vprostřed hrudi, to je nejcitelnější hřích. Dále jména dole, bílé záplaty na kalhotách.
Nerozumím ani barevné kombinaci tmavých štulpen. Proužky jsou vždy opačné barvy, než má dres na ramenou. Možná chyba výroby, přesto tím pádem neladí. Škoda toho detailu.
4-5. místo: BK Mladá Boleslav – 5,5 bodu
HŠ: Boleslav má dresy stejné jako loni, jen byl pod jméno hráče přidán obdélník v kontrastní barvě. Dres není přeplácaný, ale žádná velká paráda to tedy není. Tak snad příští sezónu se konečně dočkáme něčeho šťavnatějšího. Ty barvy si o to říkají.
VF: Dlouhodobě pro mě jedny z nejhezčích dresů v lize. Boleslav umisťuje na dres, kalhoty a stulpny naprosté minimum partnerů a to u nás stačí. Ikonická kombinace barev a čistý design dodávají dresu na kráse. Jediná kaňka je pro mě letos nepochopitelný inverzní podklad pod jmenovkou, který zároveň tvoří dost nevzhledný čtverec vedle jmenovek.
KH: Boleslavští letos inovovali vzhled čísel, a byť zvolili velice konzervativní hokejový font, je to rozhodně krok vpřed. Zato jména, to je vážně brutální. Nechápejte mne špatně. Vždy volám po čitelnosti. Ale zas všeho s mírou, jmenovka nemusí být přes celé pásmo. Působí to rušivě neproporčně.
Jinak fajn dresy, co neurazí, bílá varianta krásně čistá, hříchy stejné jako u Plzně. Estetika je vykoupena odsunutím týmového loga na druhou kolej, nemluvě o těch kolenou. Na kolena padáte, když jste na kraji sil, na kolena klekáte, když skláníte hlavu. Není to nejlepší místo pro logo.
3. místo: HC Sparta Praha – 5,8 bodu
HŠ: Obchodní řetězec BILLA všichni známe. Netuším, co by mělo sponzorovi přinést to obrovitánské logo na hrudi a pár dalších ještě jinde. Doteď nechápu, proč se nenašel někdo, kdo by dokázal vytěžit víc ze spolupráce s tak zajímavým sponzorem. Navíc když je to Sparta! V českém sportu je sponzoring bohužel pořád jen prodávání prostoru pro loga. Žádná kreativita. Ale tak dokud jsou firmy za to ochotné platit…
VF: Sparta umí. Vyšité ikonické S, které vévodí oběma variantám dresů, dostalo prostor k vyniknutí. Šikovně si pohráli s reklamami na rukávu, líbí se mi i detail šněrování u krku a štítu v číslech a na srdci. Šikovně se sešla i barevnost partnerů Billa a MasterCard, jejichž loga už dneska vypadají jako by na dres přirozeně patřila.
Tmavá varianta je asi nejhezčím dresem v lize i když ji dost kazí dvě obrovská loga na zádech. U bílé varianty je škoda žlutých reklam na stulpnách, ale jinak Sparta opravdu hraje dresovou extraligu.
KH: Sparta prostě umí ostrý a úderný design dresů, co jde ruku v ruce se strohou estetikou jejího současného loga.
Pozitivem je, že letos dres značně prokoukl co do míry sponzorského býlí, jakkoliv ta reklamní cedulka nad jmenovkou či titulární Billa jsou stále hodně nevkusné a dres to samozřejmě sráží. Ale přeci jen to jako celek už lépe ladí, ono je pořád lepší mít na dresu sice výrazná, ale barevně příbuzná loga, než kombinovat všechny barvy spektra.
Do designu také stále více proniká historizující černá, bílá varianta je už téměř prostá rudé barvy. A dresu to sluší. Celku velice prospělo i vypuštění stylizované vojenské helmy, lakónské štíty jsou mnohem vkusnější a decentnější. Líbí se mi i souhra mezi stylizací loga a jmenovkami s čísly.
2. místo: HC Verva Litvínov – 6 bodů
HŠ: Zatímco ta tmavá varianta je skvělá, ta bílá se mi ani trochu nelíbí. Navíc to vypadá, že hoši mají kamaše. Obrovská chyba, že se Litvínov nedržel žlutých dresů, které k týmu neodmyslitelně patří. Asi snaha vyzkoušet něco nového. Srdíčka z číslic bych dala pryč. Tuším, že to má určitě nějaký význam, ale je to jinak úplně zbytečný detail.
VF: Disclaimer na začátek: Pokud jste si náhodou nevšimli, tak Litvínov sponzoruje Benzina. V Litvínově dělají dlouhodobě dobrou práci v oblasti designu dresů a letos tomu není jinak. Zajímavý vzor, skvělé stulpny v obou barvách, číslo na pravém prsu, čistota a minimum partnerů (všechny místa asi zabrala Benzina) dělají z dresu jeden z nejlepších v lize. A všimněte si i drobného detailu – umístění horizontální čáry na rukávu mezi loga Generali a Kauflandu. Mám rád, když lidi nad designem přemýšlí.
KH: Litvínov letos buď mírně upravil, nebo prohodil font jmen a čísel a dresům to prospělo, dojem je méně komiksový. Naopak spíš symbolické šněrování u krku sice neurazí, ale není to ono. Asi nejvíc mě baví hra barev a kontrastů na světlé variantě, bílé dresy s bohatou žlutou byly vždy mé oblíbené.
U Chezy je již pravidlem, že obě varianty působí promyšleně a jednotlivé části spolu komunikují, aniž by vizuálně šly proti nejdůležitějším prvkům – logu a číslům s jmenovkou. A jednotící linka se vine jak mezi sezónami, třeba v podobě vzorku na dresech, tak mezi oběma dresy, jsou podobné, ale s kombinacemi barev si pohrávají různorodě.
Zůstat čistě u designu, asi by pozastavení skončilo u stulpen, kde hokejkový vzor vystupuje snad až příliš, jakkoliv i to je trochu o zvyku. Horší je to s letos dosti křečovitou ambicí hlavního sponzora dát o sobě vědět. Červeno-bílé logo je na dresech nesmyslně mnohokrát a krom toho, že barevně i opticky dost ruší, patrně hatí i šance Litvínova na obhajobu prvenství.
1. místo: PSG Berani Zlín – 7 bodů
HŠ: Zlín má stejné dresy jako v loňské sezóně. Barvy k sobě skvěle pasují. Loga sponzorů jsou vkusně zakomponována. Zrovna ale u Zlínu jsem se těšila, zda se letos pokusí to ještě někam posunout. Škoda.
VF: Pastva pro oči na závěr. Ve Zlíně dlouhodobě ví, jak se dělá design dresů. Krásné barvy, vyšité logo, partneři povětšinou v barvách dresu, drobné detaily na ramenou, loga na kalhotách v barvě. Tohle je radost. A pro mě nejlepší dresy ligy.
KH: Zlínské dresy jsou pro mne opět nejlepší v soutěži. Podobně jako Litvínov mají Berani cit pro práci s celkem i detailem, i pro balanc mezi světlou a tmavou variantou tak, aby k sobě pasovaly, přesto nebyly jen dvojčetem jedna k druhé.
K tomu všemu Zlín tahá z rukávu i další trumfy. Zcela novou typografii svých zad, elegantní, přesto říznou a čitelnou. Střídmost co do sponzorských vzkazů i jejich vyvedení. A možná je přání otcem myšlenky, ale jako by hráči a kustodi letos více dbali i na úplné detaily typu nerušivý vzhled lepicí pásky kolem chráničů nohou.
Skalní fanoušci asi zjihnou i nad decentní připomínkou devadesátkových hvězdiček v náramenících stejně jako nad třetí sadou upomínající též oblíbenou tehdejší verzi loga.
Zlín, to už zkrátka pár let znamená jak parádní logo, tak bezva dresy. A krůček po krůčku to modro-žlutí svou poctivou prací dotáhli až na vrchol našeho žebříčku. Opravdu rád jim k tomu gratuluji.
Kredit
Jako ani v jiné roky, tento žebříček by nevznikl bez galerií jednotlivých týmů na jejich webových stránkách a profilech sociálních sítí. Kredit za autorství fotografií tedy jde jim – a samozřejmě všem, kdo fotky u ledu poctivě zápas co zápas pořizují.
Já se na oplátku snažím zapisovat si jména a odkazy na ně, tak zde je. Pokud bych kohokoliv opomenul, neváhejte se prosím ozvat.
Roman Kantor, Ivo Dostál, Milan Podpera, Stanislav Souček, Alena Zapletalová, Edvard D. Beneš, Jiří Zaňát, Roman Turovský, Jan Beneš, Jan Pavlíček, Hynek Haruda, Petro Kotala, Jan Jindra, David Peška, Aleš Bedlík, Ladislav Adámek, Josef Pavlíček, Petr Tibitanzl